افت قیمت خودرو بار مالی دارد
دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران: افت قیمت خودرو بار مالی دارد دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران ضمن انتقاد از عدم دریافت حق بیمه برای پرداخت خسارات افت قیمت خودرو گفت: پیشبینی شده که بار مالی این دستورالعمل بین ۳۰ تا ۵۰ همت باشد. به گزارش «سردبیر پرس»؛ محسن پورکیانی در نشست خبری با خبرنگاران درباره مصوبه افت […]
دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران: افت قیمت خودرو بار مالی دارد دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران ضمن انتقاد از عدم دریافت حق بیمه برای پرداخت خسارات افت قیمت خودرو گفت: پیشبینی شده که بار مالی این دستورالعمل بین ۳۰ تا ۵۰ همت باشد. به گزارش «سردبیر پرس»؛ محسن پورکیانی در نشست خبری با خبرنگاران درباره مصوبه افت قیمت خودرو گفت: افت قیمت خودرو در قانون شخص ثالث پیشبینی نشده بود و تنها یک قانون مربوط به سال ۱۳۴۵ است که در آن آمده بود پلیس در این رابطه قضاوت کند.اما از نظر صنعت بیمه افت قیمت شامل حال بیمه شخص ثالث نمیشود و اگر قرار است شامل شود باید حق بیمه آن و ما به ازای آن محاسبه شود.
ویافزود: با این حال این موضوع مجددا در شورای عالی بیمه و مجددا در هیات دولت تصویب شد که در آن تاکید شده بود اجازه افزایش قیمت برای سال جاری و سال آینده وجود ندارد.
وی تصریح کرد: با پیگیریهای سندیکا وزیر اقتصاد طی نامهای به مجلس خواستار بازنگری در این دستورالعمل شد. با این حال، پیشبینی ما این است که با تحقق این دستورالعمل بین ۳۰ تا ۵۰ همت مجموع پرداخت خسارات بیمهای افزایش پیدا میکند که بار هزینهای بالایی برای صنعت بیمه به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه قانون شخص ثالث نگاه ویژهای به حمایت از مردم و اقشار دارد، تصریح کرد: این دستورالعمل باعث میشود که مقصر حادثه و زیان دیده در مقابل یکدیگر قرار میگیرند که در نهایت زیام دیده باید بخشی از خسارات را از بیمه و بخش دیگری را با شکایت از مقصر، میگیرد.
به گفته وی، مصوبه افت قیمت خودرو لغو نمیشود و اگر هیات دولت موافقت کند حق بیمه از آن در سال اینده دریافت میشود.
پورکیانی با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین مشکلات صنعت بیمه، عدم مدیریت صحیح نقدینگی در این صنعت است؛ تصریح کرد: مواد اولیه در صنعت بیمه وجوه نقد است و مدیریت وجوه نقدی در شرایط اقتصادی فعلی این کار برای شرکتهای بیمه و در نهایت صنعت بیمه دشوار کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از پرتفوی صنعت بیمه مربوط به بیمه درمان و شخص ثالث است، افزود: متاسفانه هر دو رشتههای زیان دهی هستند و در بحث بیمه شخص ثالث از انجایی که دولت دخیل است زیان دهی نیز بیشتر است. با این حال در حال برگزاری برخی جلسات با شورای عالی بیمه هستیم تا بتوانیم در موضوع و نرخ حق بیمه بازنگری شود تا مشکلات این صنعت به میزانی کاهش پیدا کند.
دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود فساد در صنعت بیمه گفت: به نظر نمیرسد که در این صنعت فساد سازمان یافتهای وجود داشته باشد ولی تقلب داریم؛ باتوجه به بزرگ شدن عدد ورقم صنعت بیمه به روشهای سنتی نمیتوان جلوی تقلبها را گرفت.
پورکیانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ضریب خسارتی بیمه شخص ثالث حدود ۱۳۵ درصد بود که نشان دهنده آن است که صنعت بیمه به میزان کافی حق بیمه دریافت نمیکند و برای سال آینده اگر حق بیمه مناسب دریافت نشود، این صنعت دچار زیان انباشته بیشتری میشود. درست است که به خاطر مشکلات اقتصادی مردم تحتفشار هستند، اما صنعت بیمه نیز تا میزان مشخصی توان تحمل زیان دهی دارد. به خاطر تورم هر روز قیمت خودرو افزایش دارد، قطعات خودروهای خاجی در بازار وجود ندارد و موارد دیگری که همه مشکلات را صنعت بیمه نمیتواند حل کند.
انتهای پیام/منبع: تسنیم
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰