قیمت‌گذاری خودرو‌های داخلی متولی ندارد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس: قیمت‌گذاری خودرو‌های داخلی متولی ندارد رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس، گفت: برخی از حوزه‌ها بلاتکلیف هستند و به صورت مثال مشخص نیست چه کسی متولی قیمت گذاری محصولات داخلی است و باید به نحوی تعیین تکلیف شود. به گزارش «سردبیر پرس»، جعفر قادری بر اجرای سیاست‌های […]

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس: قیمت‌گذاری خودرو‌های داخلی متولی ندارد رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس، گفت: برخی از حوزه‌ها بلاتکلیف هستند و به صورت مثال مشخص نیست چه کسی متولی قیمت گذاری محصولات داخلی است و باید به نحوی تعیین تکلیف شود. به گزارش «سردبیر پرس»، جعفر قادری بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود با معاون وزیر صمت و مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا، گفت: سال گذشته ۸ میلیارد دلار برای واردات قطعات ckd و skd تخصیص داده شده است، رانت‌هایی که در زمینه قیمت گذاری خودرو‌های وارداتی و تولید داخل وجود دارد نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جای اینکه خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود، نقش سرمایه‌ای بودن خودرو تشدید می‌شود، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۴ آورده شده است تا برای واردات خودرو ۳ و ۳ دهم میلیارد یورو اختصاص داده شود و این واردات به صورت رقابتی باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حقوق ورودی خودرو در بودجه سال ۱۴۰۴ حدود ۶۰ درصد تعیین شده درحالی که در قانون حمایت از صنعت خودرو تکالیفی متفاوتی مدنظر قرار گرفته شده افزود: نباید به نظارت‌های میدانی و گزارش ارائه شده توسط برخی از مونتاژ کاران حوزه خودرو بسنده کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید جمع بندی‌های لازم را برای ارائه گزارش به صحن انجام شود، خاطرنشان کرد: مقرر شد در نشستی در ایدرو موضوعات صنعت خودرو را بررسی کنیم تا گزارش کاملی را به صحن علنی مجلس ارائه کینم.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، تصریح کرد: برخی از حوزه‌ها بلاتکلیف هستند و به صورت مثال مشخص نیست چه کسی متولی قیمت گذاری محصولات داخلی است و باید به نحوی تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام//ح. ع