راهاندازی مسیرهای جدید هوایی تا پایان سال
مدیرعامل ایرانایر اعلام کرد: راهاندازی مسیرهای جدید هوایی تا پایان سال مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در دو ماه گذشته این شرکت مسیرهای جدید هوایی را ایجاد کرده و تا پایان سال هم چند مسیر هوایی دیگر اضافه میشود. به گزارش «سردبیر پرس»، شمس الدین فرزادیپور گفت: در دو ماه گذشته این شرکت […]
مدیرعامل ایرانایر اعلام کرد: راهاندازی مسیرهای جدید هوایی تا پایان سال مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در دو ماه گذشته این شرکت مسیرهای جدید هوایی را ایجاد کرده و تا پایان سال هم چند مسیر هوایی دیگر اضافه میشود. به گزارش «سردبیر پرس»، شمس الدین فرزادیپور گفت: در دو ماه گذشته این شرکت مسیرهای جدید هوایی را ایجاد کرده و تا پایان سال هم چند مسیر هوایی دیگر اضافه میشود.
او با بیان اینکه به دلیل افزایش تعاملات اقتصادی، افزایش تقاضا و به تبع آن تامین تقاضا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامهریزیهایی در زمینه افزایش پروازها و ایجاد مسیرهای جدید انجام داده است، افزود: به همین دلیل پرواز مشهد- دمام مشهد را از دو پرواز به چهار پرواز در هفته -افزایش دادیم.
وی در پاسخ به اینکه ایران ایر چه برنامههایی برای افزایش مسیرهای هوایی خود دارد؟ افزود: ایران از لحاظ استراتژیک در منطقهای قرار دارد که ۱۳ همسایه آبی و خاکی داشته و تعاملات گستردهای با همسایگان خود دارد؛ بنابراین لازم است برای توسعه اقتصادی میان کشورها پروازها به منطقه افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تصریح کرد: قبلا پرواز تهران- دبی نداشتیم که این پرواز برقرار شد. پرواز اهواز- دبی را از دو پرواز به سه پرواز افزایش دادیم. پرواز به کراچی قطع بود که مجددا در حال برنامه ریزی برای برقراری آن هستیم. پرواز به کابل نداشتیم که آن هم برقرار شد. پرواز به استانبول را روزانه کردیم. همچنین در حال حاضر پرواز به باکو داریم. همه این موارد در این دوماهه اتفاق افتاده است.
وی با اشاره اضافه کرد: پرواز تهران – بمبئی قبلا انجام میشد، اما مدتی متوقف شد که مجددا آن را برقرار کردیم. این اتفاق مهمی است، زیرا انتقال بار هم انجام میشود. از مهرماه این پروازها از سرگرفته شده است.
به گفته وی، از راه اندازی مسیرهای جدید نقش مهمی در صادرات و واردات کالاهای مختلف دارد و آن را تسهیل میکند.
فرزادی پور با بیان اینکه تا پایان سال حداقل چهار الی پنج مسیر هوایی جدید نیز خواهیم داشت، گفت: به دنبال مسیرهای آسیای شرقی و برنامه ریزی برای راه اندازی آنها هستیم.
وی همچنین به افزایش پروازهای این شرکت هواپیمایی در مناطق جنوبی کشور و احیای کریدور جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: پروازهایی برای مناطق نفتی قرار دادیم. پرواز ابوموسی را به چهار روز در هفته رساندیم. پرواز عسلویه به کیش و بندر به اهواز نیز برقرار شده است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یک هواپیما ایرباس ۳۲۰ را بعد از چهار سال زمین گیری به شبکه پروازی بازگرداندیم، گفت: یک فروند هواپیمای میانبرد روزی ۱۲۰۰ صندلی و هشت سکتور پرواز دارد. یعنی در هفته ۵۶ پرواز اضافه میکند. در ماه نیز این هواپیما ۳۶ هزار صندلی اضافه خواهد کرد. وقتی یک هواپیما اضافه میشود به اقتصاد شرکت کمک بیشتری خواهد شد.
انتهای پیام//ح. ع
منبع: ایسنا
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰