در میدان آزادگان به تقاطع غیرهمسطح نیاز است/۱۶۰میلیارد هزینه احداث پل قره‌سو

شهردار کرمانشاه گفت:قطار شهری در حل معضل ترافیک کرمانشاه از اولویت های شهرداری است

به گزارش خبرنگار سردبیرپرس از کرمانشاه صبح امروز ۵ بهمن ماه در آیین بهره برداری از پل قره سو ،نادر نوروزی شهردار کلانشهر کرمانشاه در خصوص احداث پل قره سو ، اظهار کرد:کرمانشاه به دو پاره شهر شمال و جنوبی تقسیم شده که رودخانه قره سو از بین این دو قسمت عبور می‌کند ،حدود ۳ هزار هکتار از شهر در بخش شمالی و حدود ۸ هزار هکتار در بخش جنوبی واقع شده است.

وی افزود : از نظر جغرافیایی و تسهیل در تردد و ترافیک و همچنین از نظر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ارتباط بین این دوبخش از اهمیت زیادی برخوردار است.

نوروزی با بیان اینکه ۳ محور اصلی ارتباط بین این دوبخش شهر را تامین می‌کند،گفت:کمربندی شرقی،کمربندی غربی و بلوار شهید بهشتی که بر روی رودخانه قره سو در این مسیرها پل هایی احداث شده است.

وی ادامه داد:در کمربندی غربی پل موجود قادر به هدایت و تحمل بار ترافیکی نبود و باعث ایجاد بار سنگین ترافیکی در محور جنوب به شمال می‌شد که اتلاف هزینه،وقت و سوخت را برای شهروندان در پی داشت ، این وضعیت مدت ها ادامه داشت.

نادر نوروزی خاطرنشان کرد:در مطالعات ترافیکی انجام شده و مشاوره ای که جهت طرح جامع ترافیک گرفته شد،ارتباط بین دو پاره شهر شمالی و جنوبی بسیار پر اهمیت بود که  پل قره سو یکی از موضوعات اساسی ای بود که در مطالعات به آن رسیدیم.

وی اذعان کرد:در قسمت کمربندی شرقی یا بزرگراه امام خمینی نیازمند تعریض پل یا احداث پل جدید هستیم که تردد شمال به جنوب را تسهیل کند.

شهردار کرمانشاه توضیح داد : با تکمیل رینگ ترافیکی که در اطراف شهر در حال اجرا است بار ترافیکی به اطراف شهر منتقل و ترافیک شهر روان خواهد شد.

نوروزی درباره احداث پل تصریح کرد : پروژه ای که قرار بود طی ۲ سال تکمیل شود با برنامه ریزی دقیق در کمتر از یک سال به بهره برداری رسید و اکنون در قسمت جنوبی شهر،ورودی شهر،میدان آزادگان به تقاطع غیرهمسطح دیگری نیازمندیم که با همکاری قرارگاه سازندگی با احداث این تقاطع ترافیک سمت میدان آزادگان را هم کاهش دهیم.

وی ادامه داد:در ناوگان حمل و نقل عمومی قطار شهری هم  در حل معضل ترافیک کرمانشاه از اولویت های شهرداری است.

در ادامه این مراسم،حمید اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه  در خصوص مشخصات  پل قره سو اظهار کرد: نوع این سازه بتنی است و تعداد ۴۰ عدد شمع‌ بتنی در آن بکاررفته است.

وی ادامه داد: میانگین ارتفاع این پل ۴۲ متر با قطر یک و نیم متر می‌باشد.

اعتصام فر افزود: ۶۹۰ تن آرماتوربندی ، ۶۳۵۰ متر مکعب ریزی ،  ۱۸ عدد تیر بتنی با وزن تقریبی هر کدام ۸۰ تن در پل اجرا شده است.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت:عرشه پل ۹۶ متر و طول با احتساب ورودی و خروجی ۴۰۰ متر است.

وی ادامه داد:عرض عرشه پل ۱۴ متر است که سه خط عبور استاندارد برای  این پل طراحی شده و هزینه انجام شده برای این پروژه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

حمید اعتصام فر گفت: لازم به یادآوری است که مدت اولیه اجرای پروژه با طراحی حدود ۲ سال بوده که با برنامه‌ریزی انجام شده و پیگیری به عمل آمده و دستور اکید شهردار محترم مبنی بر تسریع در انجام پروژه ،این پروژه در کمتر از یک سال آماده بهره برداری شد